Op Schiphol wordt van zondag 25 maart tot en met zondag 15 april onderhoud verricht aan de Polderbaan. In deze periode wordt de Polderbaan buiten gebruik gesteld. In drie weken worden verschillende soorten werkzaamheden uitgevoerd.
Tijdens dit onderhoud repareert Schiphol het asfalt en de verlichting, worden de markeringen bijgewerkt, zijn er bouwkundige renovaties van twee baanstations en wordt nieuw asfalt aangebracht over de gehele baanbreedte en een lengte van 500 meter. Ook worden reparaties uitgevoerd aan het asfalt van de rijbaan die naar de Polderbaan loopt. Verder wordt een naast het baanstation gelegen veld voorzien van drainage en opnieuw geprofileerd voor een goede afwatering.
Schiphol voert de werkzaamheden uit in samenwerking met Heijmans. Ongeveer 150 medewerkers werken in shifts om er voor te zorgen dat de Polderbaan op tijd weer ingezet wordt.
De werkzaamheden worden uitgevoerd in een periode van drie weken. Schiphol heeft er daarbij voor gekozen om met dit levensduur verlengend onderhoud een periode van drie jaar te overbruggen zodat er in 2021 groot onderhoud gepleegd kan worden aan de gehele Polderbaan.
Door buitengebruikstelling van de Polderbaan wordt het vliegverkeer dat normaal gebruik maakt van deze baan in deze periode verdeeld over de Buitenveldertbaan, Zwanenburgbaan en Aalsmeerbaan. Dit leidt tot meer hinder in de gemeenten die onder de aan- en uitvliegroutes van deze banen liggen.
Voor meer informatie of vragen kunnen omwonenden contact opnemen met het Bewonersaanspreekpunt Schiphol (BAS). Dit kan via 020-6015555 of www.bezoekbas.nl. Hier staat data van regulier en groot onderhoud van de andere banen op Schiphol.
Onder invloed van het weer en operationele verstoringen kan de planning veranderen.