Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (Bas) heeft de Gouden Oor Erkenning IKM-1 behaald binnen de Gouden Oor Standaard. Het Gouden Oor is de opvolger van het Integraal Klachten Management (IKM) 3000 en staat voor ‘Luisteren naar klanten’.
Het behalen van de Gouden Oor Erkenning toont aan dat Bas klanttevredenheid belangrijk vindt, wat terug te vinden is in de kernwaarden en de visie. Verder geeft het aan dat Bas open staat voor verbetering van haar informatievoorziening en behandeling van geluidshinder klachten, meldingen hierover zorgvuldig behandelt en lering trekt uit klachten om op basis daarvan verbeteringen door te voeren.
Het certificaat is voor één jaar verleend door DNV GL Business Assurance, een onafhankelijk certificeringsbedrijf. Een auditor van DNV GL heeft in januari 2015 de processen van Bas beoordeeld en op grond daarvan Bas voorgedragen voor certificering.
Meer informatie over de Gouden Oor Standaard kunt u vinden op http://goudenoor.nl/